هفته یازدهم لیگ برتر با برد مهم استقلال در فولادشهر و بازگشت این تیم به صدر جدول به پایان رسید.

فوتبال

پیش‌بینی می‌شد که استقلال در برابر ذوب‌آهن کار سختی داشته باشد، به‌ویژه اینکه این تیم از دو بازی قبلی تنها یک امتیاز گرفته بود و میزبان دو بازی اخیرش را با پیروزی پشت سر گذاشته بود. مردان مظلومی اما در این بازی حساس هوشیارتر بودند و با 2 گل عمران‌زاده و میداوودی در نیمه اول توانستند با 3 امتیاز به تهران برگردند.مهم‌ترین تغییر استقلال در این بازی حضور فریدون زندی به جای جباری محروم بود و هافبک سابق تیم ملی در نخستین بازی‌اش برای استقلال نمایش خوبی داشت. در دقیقه هشتم کرنر کوتاه همین بازیکن با ضربه سر عمران‌زاده در تیر اول تبدیل به گل اول استقلال شد.

این برتری نتیجه شروع باانگیزه و بهتر استقلال بود ولی ذوب‌آهن به‌تدریج توانست جریان بازی را به تعادل بکشاند. حملات ذوب‌آهن اما برای رسیدن به گل تساوی کافی نبود و این استقلال بود که لحظاتی قبل از پایان نیمه اول با ضربه سر میداوودی به گل دوم رسید. پیش از بازی ابراهیم‌زاده گفته بود که خط دفاع تیمش بهتر از استقلال است و به همین دلیل تیمش برنده بازی خواهد بود ولی جریان بازی خلاف ادعای سرمربی ذوب‌آهن را نشان داد و اوج اشتباه خط دفاع این تیم روی گل دوم بود که مهاجم استقلال بدون هیچ مزاحمی از نزدیکی نقطه پنالتی توپ را به تور دروازه کردان رساند.

ذوب‌آهن نیمه دوم را با 2 تغییر شروع کرد و صلصالی و حقی جانشین دسوزا و هوار محمد شدند ولی خروج 2 بازیکن سابق استقلال هم نتوانست این تیم را از شکست نجات دهد. در نیمه دوم ذوب‌آهن با وجود اینکه نیاز به گل داشت، نتوانست استقلال را به عقب براند و در عوض استقلال روی ضدحملات چند بار دروازه میزبان را به خطر انداخت اما هیچ‌کدام از موقعیت‌های 2 تیم در نیمه دوم تبدیل به گل نشد تا استقلال بازی را با برتری 2 بر صفر به پایان برساند و با 23 امتیاز به صدر جدول برگردد. مظلومی درباره جریان بازی گفت:« با همت بچه‌ها توانستیم پس از مدت‌ها در اصفهان به پیروزی برسیم. در نیمه اول با آرایش 2-4-4 بازی کردیم. وقتی که 2 گل پیش افتادیم و دیدیم که ذوب‌آهن از کناره‌ها حرکت می‌کند، آرایش را به 1-3-2-4 تغییر دادیم. بچه‌ها در نیمه دوم روی ضدحمله‌ها موقعیت‌های خوبی داشتند که استفاده نکردند. به‌نظر می‌رسید سیر شده‌اند و از آنها دلگیر هستم.»

بازگشت صبا

در دیگر بازی مهم دیروز لیگ برتر، صبای قم پس از 2 شکست متوالی موفق شد شهرداری تبریز را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد و با 22 امتیاز به‌دلیل تفاضل گل کمتر از نفت در رده سوم قرار بگیرد. نیمه اول با برتری یک بر صفر شهرداری تبریز به پایان رسید تا صبا در آستانه سومین شکست متوالی قرار بگیرد. شهرام گودرزی در دقیقه 28 زننده تک گل نیمه اول بود. صبا اما در نیمه دوم بازگشتی توفانی داشت و در نخستین دقیقه این نیمه با ضربه سر فرزانه روی یک ضربه ایستگاهی به گل تساوی رسید. تنها 4 دقیقه بعد عنایتی، مهاجم باتجربه صبا این تیم را پیش انداخت و در ثانیه‌های پایانی نوبت شاهپری بود که روی یک ضدحمله گل سوم تیمش را وارد دروازه شهرداری کند.

دومین برد مس سرچشمه

دیروز مس سرچشمه هم توانست در خانه با گل دقیقه 88 فتح‌اللهی نفت آبادان را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد و دومین بردش در لیگ برتر را تجربه کند. شرفی قبل از بازی با امیدواری از تیمش صحبت کرده بود و بازیکنان خواسته مربی‌شان را برآورده کردند، با وجود این مس سرچشمه همچنان قعرنشین است.

کد خبر 149159
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز